5 0
طرز تهیه کره پسته کِرمی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

لسیتین مایع سویا 10 گرم
شکر 400 گرم
پسته بوداده 320 گرم
پودر شیر خشک 120 گرم
نمک 10 گرم
روغن قنادی 250 گرم

طرز تهیه کره پسته کِرمی

Creamy Pistachio Butter

  • زمان آماده سازی : 60 دقیقه
  • برای 2 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

کره پسته از ماحصل آسیاب کردن پسته خام یا بوداده به همراه شکر و برخی طعم دهنده‌ها همانند وانیل و هل بدست می‌آید. برای بدست آوردن کره پسته کِرمی و صاف بعلاوه موادی که ذکر شد از مکمل‌های دیگری همانند لِسیتین و روغن قنادی (shortening) نیز استفاده می‌شود. معمولا این مواد در فروشگاه‌های لوزام قنادی موجود است اما اگر در تهیه آن‌ها مشکلی دارید، می‌توانید از دستور تهیه کره پسته ساده که بدون افزودنی خاصی ساخته می‌شود و به طبع آن بسیار سالم‌تر است، استفاده کنید. اصطلاح کره به این محصول به این دلیل اطلاق می‌شود، زیرا در طی فرایند تولید، روغن پسته از آن جدا نمی‌شود و چربی محصول کاملا در آن باقی می‌مانند و باعث خمیری شدن آن می‌شود.

 
(Visited 3,561 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  دستور تهیه کلاسیک سس ووسترشِر

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

در ابتدای آموزش این دستور باید به این نکات توجه داشته باشید؛ که برای تهیه کره پسته کرمی و صاف از مکمل‌های لِسیتین سویا و روغن قنادی استفاده می‌شود. لسیتین در صنایع غذایی یک امولسیون یا همان روان‌کننده است که در صنعت شیرینی و شکلات‌سازی کاربرد فراوانی دارد. روغن قنادی، شورتنینگ یا واژه مصوب فارسی آن چربمایه یک نوع روغن نرم و نیمه جامد است که از دانه‌های روغن تهیه می‌شود و در شیرینی‌پزی کاربردی همانند کره دارد. اگر دسترسی به این مواد ندارید می‌توانید لسیتین را حذف و بجای روغن قنادی از کره استفاده کنید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

تمامی مواد خشک را در مخلوط کن یا آسیاب بریزید تا کاملا پودر شوند. هنگامی که تمام مواد آسیاب شد و دانه درشتی در آن‌ها وجود نداشت مخلوط کن را خاموش کنید. از همزدن بیش از حد این مواد پرهیز کنید.

3
انجام شده

مرحله سوم :

روغن قنادی و لِسیتین را درون ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید این مواد با حرارت کم کاملا ذوب شوند. در هنگام حرارت دیدن، آن‌ها را هم بزنید تا به نقطه مورد نظر برسد. اگر از کره استفاده می‌کنید می‌بایست 250 گرم کره که به دمای محیط رسیده در تابه‌ای مناسب با حرارت بسیار کم آب کنید.

4
انجام شده

مرحله چهارم :

مواد مایع را درون همزن بریزید و با درجه آهسته شروع به همزدن کنید. سپس مواد خشک آسیاب شده را آهسته آهسته بیافزائید تا تمام شود. مدت 30 تا 60 دقیقه به همزدن با سرعت متوسط بپردازید. سپس دور ظرف را تمیز کنید و دوباره به همزدن ادامه دهید. دستیابی به کره پسته صاف و کرمی نیازمند صبر و کمی حوصله است، پس تا اتمام کار و رسیدن به بافت دلخواه باید به همزدن ادامه دهید. در هر هنگامی که احساس کردید بافت مورد نطر کره دلخواه شما است، هم زدن را متوقف کنید. ممکن است تهیه کره پسته کاملا کرمی و صاف چند ساعت زمان ببرد.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کره پسته
قبلی
طرز تهیه کره پسته ساده
چای زنجبیل
بعدی
طرز تهیه آسان چای زنجبیل

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال این به یک دوست

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.