2 0
طرز تهیه سوپ شلغم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

جو پرک 1 پیمانه
شلغم 3 عدد متوسط
آب مرغ 3 لیوان
جعفری 50 گرم
گشنیز 50 گرم
ساقه کرفس 100 گرم
لیموترش 1 عدد
سیر 2 حبه
هویچ 2 عدد
سیب زمینی 1 عدد برزگ
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ شلغم

turnip soup

ویژگی:
  • سبزیجات
  • زمان آماده سازی : 120 دقیقه
  • برای 4 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 

همه ما ممکن است در بخشی از سال درگیر بیماری سرماخوردگی باشیم که چاره بهبود آن رعایت رژیم غذایی مناسب است. سوپ شلغم یکی از خوراک‌های مفید و مغذی برای درمان این بیماری است. حال آن که بسیاری عطر و طعم شلغم را دوست ندارند اما این دستور حس بهتری از خوردن یک سوپ بسیار مفید را به افراد می‌دهد.
شلغم، این سبزی زمستانی دارای طعم تلخ و شیرین است، اما شلغم‌های جوان‌تر وتازه طعم شیرین‌تری دارند. شلغم دارای مواد ضدعفونی کننده است و ضعف عمومی بدن را برطرف می‌کند. همچنین سرفه را برطرف و سینه را نرم می‌کند. در انتخاب شلغم برای تهیه یک سوپ عالی بهتر است شلغم‌های سفید، سفت و دارای برگ‌های سبز را انتخاب کنید.
اگر شما یا نزدیکان‌تان درگیر سرماخوردگی شدید می‌توانید با تهیه این سوپ خوشمزه و یا حتی آش شلغم به روند بهبودی آن کمک بسیاری کنید. همچنین در پایان این دستور نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن سوپ شلغم ذکر شده است.

 
(Visited 1,448 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه عدس‌پلو

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

ابتدا آب مرغ را درون قابلمه‌ای مناسب بریزد و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا گرم شود. سپس جو پرک که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید را درون قابلمه بریزد و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با آب مرغ بپزد. (درب قابلمه را نگذارید تا سوپ سر نرود.) اگر از گوشت مرغ استفاده می‌کنید اجازه بدهید مرغ کمی بپزد بعد جو پرک را اضافه کنید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

هویچ و سیب زمینی را پوست بگیرید. بصورت نگینی ریز خرد یا رنده کنید. همچنین ساقه کرفس و سیر را کاملا ریز رنده کنید. این مواد را به سوپ اضافه کنید. سپس شلغم را نیز پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.

3
انجام شده

مرحله سوم :

اجازه دهید تا سوپ با حرارت کم آرام بپزد و لعاب‌دار شود. پس از پخت کامل مواد و شلغم نوبت اضافه کردن نمک و فلفل است. سپس جعفری و گشنیز خرد شده را در اواخر طبخ به سوپ اضافه کنید. (اگر سبزی‌ها را زودتر اضافه کنید رنگ سبز خود را از دست می‌دهند.)

4
انجام شده

مرحله چهارم :

پس از 10 دقیقه سوپ را خاموش کنید. در این هنگام سوپ شما نباید خیلی رقیق یا خیلی غلیظ باشد. سوپ شلغم را در ظرف مناسب بکشید و با آب لیموترش تازه سرو کنید.

5
انجام شده

نکات :

اگر در اواسط طبخ احساس کردید سوپ‌تان کم آب است به آن مقداری آب جوش اضافه کنید.
بجای جو پرک می‌توانید از ورمیشل هم استفاده کنید. 100 گرم ورمیشل را در 20 دقیقه پایانی طبخ سوپ به آن اضافه کنید. اما توجه داشته باشید جو پرک لعاب بیشتری به سوپ می‌دهد.
اضافه کردن مقداری زنجبیل تازه رنده شده هم طعم بهتر و هم خواص بیشتری به این سوپ می‌دهد.
به این سوپ پیازچه و گوجه فرنگی هم می‌توانید اضافه کنید.
سوپ شلغم به علت داشتن سبزی‌های گوناگون دارای خواص بسیاری است. توصیه می‌کنیم هیچ کدام از مواد اولیه را حذف نکنید.
اگر می‌خواهید سوپی یکدست و رستورانی داشته باشید، پس از پخت آن را با گوشت‌کوب برقی یا به کمک مخلوط کن، مخلوط کنید.
در برخی از دستورها در تهیه این سوپ از شیر یا مقداری خامه نیز استفاده شده است، که این مورد کاملا متناسب با سلیقه و ذائقه شماست.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اسموتی نعنا و کیوی
قبلی
اسموتی نعنا و کیوی
حمص
بعدی
طرز تهیه حمص لبنانی

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال این به یک دوست

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.