4 0
طرز تهیه آسان چای زنجبیل

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

زنجبیل تازه 3 بند انگشت
آب سرد 1 تا 2 لیوان
آب لیموترش تازه نصف لیمو
عسل به میزان لازم

طرز تهیه آسان چای زنجبیل

Ginger Tea Recipe

ویژگی:
  • تند
  • زمان آماده سازی : 20 دقیقه
  • برای 1 نفر
  • ساده

دستور پخت

 

گاهی باعث تعجب است وقتی که می‌توانیم بسیاری از دمنوش یا نوشیدنی‌های گیاهی را در خانه به راحتی تهیه کنیم اما باز هم به سراغ نسخه بازاری این محصولات می‌رویم. بسیاری از این نوشیدنی‌ها همانند چای زنجبیل که خواص دارویی فوق العاده‌ای دارد را به راحتی می‌توان با مواد اولیه تازه در منزل آماده کرد. چای زنجبیل یک نوشیدنی شگفت انگیز حاوی آنتی‌ اکسیدان‌های مناسب برای مقابله با بیماری‌ها است که طعم تندی دارد. زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مخصوصا در فصول سرد سال می‌شود. همچنین خواصی عالی این گیاه برای سیستم گوارش کاملا شناخته است، بطوری که برای بسیاری از التهابات و زخم‌های معده و همچنین رفع یبوست آن را استفاده می‌کنند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنجبیل خاصیت ضد درد دارد و همچنین برای کاهش چربی و قند خون نیز می‌تواند مفید باشد.

 
(Visited 2,865 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  شکلات داغ خامه‌ای

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

ابتدا یک قطعه زنجبیل تازه به اندازه 3 بند انگشت را پوست بکنید و خیلی نازک برش دهید. برش‌ها هر چقدر نازک‌تر باشد طعم و عطر چای شما بهتر خواهد شد.

2
انجام شده

مرحله دوم :

آب را درون ظرفی مناسب روی حرارت بگذارید تا بجوش آید. زمانی که آب بجوش آمد زنجبیل‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در آب بجوشد. سپس چای زنجبیل را به قوری منتقل کنید و روی کتری بگذارید تا به مدت 10 الی 20 دقیقه روی سماور یا کتری دم بکشد. قبل از اینکه این نوشیدنی را سرو کنید کمی آب لیموترش تازه و عسل به آن اضافه کنید تا تندی آن کم شود و سپس میل نمائید.

3
انجام شده

نکات :

راز تهیه یک چای زنجبیل خوش طعم و خوش عطر استفاده از زنجبیل تازه و مقدار مناسب برای آن است. اگر احساس می‌کنید این چای کمی تند است، زنجبیل آن را کم نکنید و بهتر است مقدار بیشتری عسل اضافه کنید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

طرز تهیه کره پسته
قبلی
طرز تهیه کره پسته کِرمی
پارفه توت فرنگی و گرانولا
بعدی
پارفه توت‌فرنگی و گرانولا

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال این به یک دوست

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.