1 0
طرز تهیه تاس کباب

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

گوشت گوسفندی 500 گرم
دنبه گوسفندی 200 گرم
پیاز 2 عدد بزرگ
هویچ 2 عدد
سیب‌ زمینی 2 عدد
بادمجان اختیاری
سیر اختیاری
گوجه‌فرنگی 2 عدد
رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه تاس کباب

Tas kebab

ویژگی:
  • گوشت
  • زمان آماده سازی : 90 دقیقه
  • برای 3 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

تاس کباب یکی از انواع خوراک‌های گوشتی است که طبخ و تهیه آن از گذشته در بین بسیاری از اقوام ایرانی رایج بوده است. برخی این خوراک را در دسته خورش‌ها می‌دانند، اما بر خلاف سایر خورش‌ها بدون برنج و با نان خورده می‌شود. برای تهیه یک تاس کباب لذیذ بهتر است، از گوشت گوسفندی استفاده کنید. همچنین در هنگام آماده سازی و طبخ آن نکاتی وجود دارد که در این دستور مطالعه خواهید کرد. نکته‌ی دیگری که در پخت این غذای اصیل و لذیذ باید بدانید این است که، سبزی و صیفی‌جاتی که استفاده می‌شود بستگی به فصل و اقلیم مناطق متفاوت است؛ بطور مثال گاهی از بِه، بادمجان، آلو بخارا و … نیز استفاده می‌کنند.

 
(Visited 1,307 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  فینگر فود قارچ و کالباس

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

در ابتدای تهیه خوراک تاس کباب باید به این نکته توجه کنید که سبزیجات و گوشت را هم بصورت ورقه‌ای و هم بصورت قطعه‌ای می‌توان برش دهید. اما برای اینکه پخت بهتری داشته باشند توصیه می‌کنیم بصورت ورقه‌ای (حلقه شده) برش دهید. گوشت را بصورت ورقه‌ای که خیلی نازک هم نباید باشد، برش دهید. سبزیجات دیگر را نیز همینطور برش داده و کنار بگذارید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

دنبه گوسفندی خرد شده را کف قابلمه بریزید. سپس روی آن را چند حلقه پیاز بگذارید و کمی نمک و فلفل بزنید. گوشت‌ها را روی پیاز بچینید. در ادامه روی گوشت را پیاز حلقه شده و هویچ بچینید. به همین ترتیب به صورت لایه‌ای تمام مواد را درون قابلمه چیده به جز سیب زمینی. در آخر نصف لیوان آب درون قابلمه ریخته و آن را روی حرارت ملایم به مدت یک ساعت و 30 دقیقه بگذارید.

3
انجام شده

مرحله سوم :

پس از گذشت یک ساعت از زمان پخت، درب قابلمه را بردارید. حال سیب زمینی‌های حلقه شده را روی خوراک بگذارید. یک قاشق رب گوجه‌فرنگی را در کمی آب گرم کاملا حل کنید و به آن مقداری زردچوبه اضافه کنید. سس بدست آماده را روی سایر مواد ریخته، درب ظرف را دوباره گذاشته و اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه دیگر تاس کباب کاملا بپزد. پس از پخت کامل تاس کباب را به همراه نان تازه و سبزی خوردن میل نمائید.

4
انجام شده

نکات :

استفاده از سیر، بادمجان و آلو کاملا اختیاری است. بنا به ذائقه افراد می‌توانید از این سبزیجات استفاده کنید.
در هنگام طبخ کاملا حواستان به آب غذا باشد. آب غذا نباید کاملا خشک شود. در این صورت دنبه و پیاز کف ظرف می‌سوزد.
از دارچین و گرد لیمو نیز به عنوان ادویه در این خوراک می‌توان استفاده کرد.
اگر سیب زمینی‌ها از ابتدا اضافه کنید، در هنگام پخت کاملا له می‌شوند.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

فینگر فود
قبلی
فینگر فود – میت بال با پنیر موتزارلا
سالاد میوه
بعدی
سالاد میوه و کرم کاستارد

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.