5 0
طرز تهیه سس پستو کلاسیک

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

برگ ریحان خرد شده 2 پیمانه
سیر 2 حبه بزرگ
بادام زمینی نصف پیمانه
پنیر پارمژان نصف پیمانه
روغن زیتون نصف پیمانه
نمک به میزان لازم

طرز تهیه سس پستو کلاسیک

Pesto Sauce Recipe

ویژگی:
  • گیاهی
  • زمان آماده سازی : 10 دقیقه
  • ساده

دستور پخت

 
 

بسیار لذیذ، آسان و دارای عطر جادویی؛ این کوتاه‌ترین تعریف از سس پستو یکی از جذاب‌ترین سس‌های ایتالیایی است. این سس اصیل و قدیمی ایتالیایی از ریحان تاره، سیر خرد شده، دانه کاج، نمک، پنیر پامژان، پنیر پکورینو رومنو و روغن زیتون درجه یک تهیه می‌شود. وجود ریحان و روغن زیتون علاوه بر خاصیت‌های فراوانی که دارند، عطر و طعم بسیار قوی به آن می‌بخشد. علاوه بر استفاده پستو در انواع پاستا، این سس در تهیه انواع سالاد و برخی پیتزاها نیز کاربرد دارد. همان‌طور که گفته شده این سس خوشمزه دستور تهیه بسیار آسانی دارد، اما نگران تهیه مواد اولیه آن نباشید در این دستور طرز تهیه سس کلاسیک پستو با بهترین مواد اولیه را خواهید آموخت.

 
(Visited 2,557 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  دستور تهیه کلاسیک سس ووسترشِر

مراحل

1
انجام شده

دستور تهیه :

تهیه سس پستو کار بسیار آسانی است. تنها کافی است تمامی مواد اولیه که قبلا خرد کرده‌اید را با هم مخلوط کنید و در آخر به آن روغن زیتون بیافزایید. همچنین می‌توانید با یک مخلوط کن بسیار آسان این کار را انجام دهید. ابتدا برگ‌های ریحان را درون مخلوط کن بریزید تا کاملا خرد شوند. سپس سیر له شده، بادام زمینی بدون پوست، پنیر پارمژان رنده شده و کمی نمک را به ریحان اضافه کنید و اجازه دهید کاملا خرد و یکدست شوند. در انتها روغن زیتون را بریزد و کمی هم بزنید. سس پستو شما آماده است، این سس را در ظرف مناسب تا 10 روز می‌توان در یخچال نگه‌داری کرد.

2
انجام شده

نکات :

مهم‌ترین نکته در تهیه این سس استفاده از مواد اولیه مناسب است. برای اینکه سس شما عطر و طعم خوبی داشته باشد، توصیه می‌کنیم از ریحان تازه و روغن زیتون بکر استفاده نمایید.
بطور سنتی پستو را در هاونی از جنس سنگ مرمر آماده می‌کنند. اگر این روش برای شما دشوار است از مخلوط کن استفاده کنید.
جایگزین دانه کاج در دستور اصلی، گردو و بادام زمینی خام و بدون پوست یا حتی چلغوز است.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

موس شکلات
قبلی
طرز تهیه موس شکلات شگفت انگیز
شیر توت فرنگی
بعدی
طرز تهیه شیر توت‌فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.