4 0
طرز تهیه موس شکلات شگفت انگیز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

شکلات تخته‌ای 200 گرم
کره 30 گرم
شیر عسلی یا خامه پرچرب 200 گرم
وانیل به میزان لازم
تخم مرغ 1 تا 2 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه موس شکلات شگفت انگیز

chocolate mousse

ویژگی:
  • دسر
  • زمان آماده سازی : 20 دقیقه
  • برای 4 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

چیزی که بیشتر از همه در تمام دنیا از بین آشپزی فرانسوی شناخته شده است، دسرهای خوشمزه و رویایی آن‌هاست؛ در بین این دسرها چه چیزی بهتر از موس (Mousse). البته اکثر این دسرها این امکان را به شما می‌دهند تا با هر طعمی و یا کمی تغییر در دستور اصلی، یک دسر جذاب جدید خلق کنید و دنیای تازه‌ای از طعم و مزه را امتحان نمایید. موس شکلات تقریبا محبوب‌ترین در نوع خود است، که دستور تهیه‌های فراوانی دارد. اما شما در این مطلب با طرز تهیه موس شکلات شگفت انگیز از جیمی الیور آشنا خواهید شد؛ نگران نباشید تهیه این دسر کار سختی نیست، تنها نکاتی وجود دارد که در ادامه متوجه می‌شوید.

 
(Visited 9,367 times, 3 visits today)
بیشتر بخوانید :  کوکی خرمالو

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

ابتدا باید شکلات را آب کنید. در انتخاب شکلات آزاد هستید، اما پیشنهاد می‌کنیم از شکلات تلخ استفاده نمائید. شکلات را خرد کرده، روی حرارت غیر مستقیم بخارآب (بِن‌ماری) قرار دهید. مقداری کره به شکلات اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت بن‌ماری آهسته شکلات آب شود.

2
انجام شده

مرحله دوم :

مقداری عصاره یا پودر وانیل را به شیر عسلی غلیظ اضافه کنید و هم بزنید. اگر از شیر عسلی استفاده می‌کنید نیاز به اضافه کردن شکر نیست. اما اگر می‌خواهید از خامه استفاده کنید؛ خامه، شکر و وانیل را با همزن کمی بزنید تا خامه فرم بگیرد. (در دستور اصلی از Double Cream استفاده شده است، در قسمت نکات توضیحاتی درباره آن بخوانید). سپس زرده‌های تخم مرغ را یکی یکی به ظرف اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

3
انجام شده

مرحله سوم :

پس از آب شدن شکلات، آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی سرد شود. شکلات آب شده را به مایه‌ی دسر خود اضافه کنید و هم بزنید. حال نوبت اضافه کردن سفیده‌های تخم مرغ است. سفیده‌های تخم مرغ را با همزن آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد. (اصطلاحاً وقتی ظرف را بر می‌گردانید از ظرف نریزد).

4
انجام شده

مرحله چهارم :

سفیده‌های زده شده را به سایر مواد افزوده و به آرامی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مراحل تهیه موس شکلات به پایان رسید، می‌توانید موس را در قالب یا لیوان مورد نظر بریزد. در انتها باید به مدت حداقل 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا سفت شود. سپس با تکه‌های میوه دسر خود را تزیین نمایید.

5
انجام شده

نکات :

در دستور اصلی از Double Cream استفاده است. این کرم یک محصول لبنی غلیظ تشکیل شده از خامه و Buttermilk است که چربی بالایی دارد. بجای این کرم از شیر عسلی، خامه پر چرب و یا ترکیب خامه و شیر می‌توان استفاده کرد.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

شیرینی بامیه
قبلی
طرز تهیه شیرینی بامیه مخصوص
طرز تهیه سس پستو
بعدی
طرز تهیه سس پستو کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.