3 0
فینگر فود – میت بال با پنیر موتزارلا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

گوشت چرخ کرده 500 گرم
پنیر موتزارلا 150 گرم
گوجه‌فرنگی گیلاسی به میزان لازم
برگ ریحان درشت به میزان لازم
پیاز 1 عدد کوچک
نمک و فلفل به میزان لازم
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری

فینگر فود – میت بال با پنیر موتزارلا

meatball finger food

ویژگی:
  • گوشت
  • زمان آماده سازی : 30 دقیقه
  • برای 8 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

تهیه فینگر فودها به علت کم بودن مواد اولیه و آسان بودن مراحل آماده سازی آن‌ها، تبدیل به بخش جذابی از آشپزی شده است. همچنین در بسیاری از مجالس و مهمانی‌ها سرو فینگر فود به عنوان پیش غذا یا یک وعده سبک کاملا مرسوم شده است. میت بال به همراه پنیر موتزارلا یکی از همان غذاهای سریع و آسان است که با آن می‌توانید میهمانان خود را شگفت زده کنید. یکی از ویژگی‌های این فینگر فود، این است که در مزه‌دار کردن گوشت کاملا آزاد هستید و می‌توانید با ترکیب چاشنی‌های مختلف طعم‌های جدیدی خلق کنید.

 
(Visited 2,156 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه سوپ نخود تونسی

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

پیاز را نگینی ریز خرد کنید. سپس پیاز نگینی، گوشت چرخ کرده و ادویه‌جات را با هم خوب مخلوط کنید و کمی ورز دهید تا تمام مواد کاملا یکدست شود. پنیر موتزارلا را نیز حبه قندی برش دهید و کنار بگذارید. از مایه گوشت به اندازه یک گردو کمی بزرگ‌تر بردارید، پس از شکل دادن به گوشت میانه‌ی آن را با یک حبه از پنیر موتزارلا پر کنید و به شکل کوفته ریزه درآورید. این کار را تا تمام شدن مایه‌ی گوشت ادامه دهید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

کمی روغن را درون تابه بریزید تا داغ شود. میت بال‌ها را درون تابه کاملا تفت دهید، بطوری که تمام سطح آن‌ها پخته شوند. حال برای تهیه این فینگر فود یک عدد گوجه‌فرنگی گیلاسی و برگ تازه ریحان را به یک خلال دندان بزنید. طرف دیگر خلال دندان میت بال پخته شده قرار می‌گیرد. باید توجه کنید ارتفاع خلال‌ها نباید کوتاه باشد و اینکه پس از سرو کردن میت بال در ظرف، خلال‌ها از بالا به اندازه‌ای که بتوان آن‌ها را برداشت جا داشته باشند.

3
انجام شده

نکات :

بجای پنیر موتزارلا از پنیر پیتزا یا پنیر چدار رنده شده هم می‌توان استفاده کرد.
نکته مهم در هنگام طبخ، این است که تمام سطح میت بال می‌بایست با حرارت ملایم پخته شود.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همبرگر آمریکایی
قبلی
طرز تهیه همبرگر کلاسیک آمریکایی
تاس کباب
بعدی
طرز تهیه تاس کباب

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.