4 0
طرز تهیه کره پسته ساده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

مغز پسته خام 300 گرم
عسل 2 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
آب گرم نصف لیوان

طرز تهیه کره پسته ساده

pistachio butter recipe

  • زمان آماده سازی : 10 دقیقه
  • برای 2 نفر
  • ساده

دستور پخت

 

یکی از بهترین و مغذی‌ترین مشتقات پسته، کره پسته است. این کره محصول غذایی‌ست که از حاصل آسیاب و برشته کردن پسته خام به همراه شکر و همچنین اضافه کردن برخی طعم دهنده‌ها همانند هل تولید می‌شود. اصطلاح کره به این محصول به این دلیل اطلاق می‌شود، زیرا در طی فرایند تولید، روغن پسته از آن جدا نمی‌شود و چربی محصول کاملا در آن باقی می‌مانند و باعث خمیری شدن کره می‌شود. کره پسته ساده به علت عدم استفاده از افزودنی‌هایی همانند روغن، کره یا لِسیتین (یک نوع افزودنی خوراکی که در صنعت شیرینی و شکلات‌سازی بسیار استفاده می‌شود) بافت سفت و ضخیم دارد. تهیه این نوع کره در منزل کار بسیار ساده‌ای است، تنها نکته در ساخت این دستور استفاده از پسته خام می‌باشد. 

 
(Visited 11,049 times, 6 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه سوپ نخود تونسی

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

مهم‌ترین نکته در تهیه کره پسته استفاده از مغز پسته خام و مرغوب است. پسته‌های تفت داده و نمکی مناسب تهیه این نوع کره نیست. همچنین در تهیه پسته باید توجه کرد که مرغوبیت و تازگی داشته باشد، زیرا برخی پسته‌ها چربی کمتری دارند. در هر حال از هر نوع پسته‌ای برای تهیه کره پسته می‌توان استفاده کرد.

2
انجام شده

مرحله دوم :

تمام مغز پسته‌ها را در آسیاب یا مخلوط کن ریخته تا کاملا له شوند. مقداری کمی آب گرم به آن‌ها اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. اگر حاصل مطلوب نبود، کمی دیگر به آن آب بیافزایید. مقدار اضافه کردن آب گرم کاملا بستگی به آن دارد که بخواهید کره به قوام مناسبی برسد. عسل و مقداری کمی نمک را به مخلوط کن اضافه کنید و اجازه دهید تا رسیدن به بافت مناسب مورد نطرتان بماند. سپس کره آمده شده را در ظرف درب‌دار مناسبی ریخته و در یخچال نگه‌داری کنید.

3
انجام شده

نکات :

بجای عسل از شکر نیز می‌توانید استفاده کنید.
اگر می‌خواهید کره پسته شما حالت کرمی پیدا کند، کمی لِسیتین مایع سویا اضافه کنید و بیشتر هم بزنید.
روغن و چربی موجود در پسته کاملا فاقد کلسترول است.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کرم قارچ
قبلی
طرز تهیه سوپ کرم قارچ ساده
طرز تهیه کره پسته
بعدی
طرز تهیه کره پسته کِرمی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.