8 0
طرز تهیه چیز کیک لیمویی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

بیسکوئیت پتی بور 250 گرم
کره 100 گرم
شکر 100 گرم
خامه قنادی 300 گرم
پنیر خامه‌ای 200 گرم
خامه 200 گرم
ژله لیمو یک بسته
پوست لیمو رنده شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک لیمویی

lemon cheesecake

ویژگی:
  • شیرینی
  • زمان آماده سازی : 60 دقیقه
  • برای 6 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

چیز کیک از آن دسته دسرهایی است که انواع آن را به راحتی می‌توان تهیه کرد و مهم‌تر اینکه مورد پسند همه است. اما چیز کیک لیمویی یک ویژگی منحصر بفرد دارد؛ ترکیب مایه پنیری و لیمو دسری با طعم جادویی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بطور کلی کیک‌های پنیری بر اساس نوع تهیه به دو دسته پخته شده و پخته نشده یا همان یخچالی تقسیم می‌شوند. اگر قصد تهیه یک دسر شگفت انگیز در کمترین زمان را دارید، چیز کیک لیمویی با پایه بیسکوئیت انتخاب خوبی خواهد بود. همچنین با کلیک بروی نام کیک‌های پنیری به سایر دستورهای این نوع دسر دسترسی خواهید داشت.

 
(Visited 3,269 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه پنکیک ژاپنی (دورایاکی)

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

برای تهیه پایه بیسکوئیتی این دستور از انواع بیسکوئیت می‌توان استفاده کرد. اما بهتر است از بیسکوئیت‌های نرم همانند پتی بور استفاده کنید. بیسکوئیت‌ها به وسیله مخلوط کن یا هر وسیله‌ی دیگری کاملا پودر کنید. سپس کره آبکرده و شکر را با بیسکوئیت‌ها کاملا مخلوط کنید تا مایه‌ی یکدستی بدست آید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

قالب مناسبی (قالب کمربندی) که بهتر است لبه‌دار باشد انتخاب کنید. کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید. سپس مایه بیسکوئیتی را درون قالب ریخته و به کمک پشت قاشق تمام کف قالب را بپوشانید. سپس قالب را درون یخچال قرار دهید تا برای دقایقی کاملا مایه سفت شود.

3
انجام شده

مرحله سوم :

پنیر خامه‌ای، خامه و خامه قنادی را با هم کاملا هم بزنید. دو قاشق رنده پوست لیمو را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید برای تهیه مایه پنیری از مواد دیگری مثل پنیر ماسکارپونه یا پنیر لبنه نیز می‌توان استفاده کرد. در صورت استفاده از پنیرهای کم شیرین باید کمی شکر یا عسل به مایه پنیری اضافه کنید.

4
انجام شده

مرحله چهارم :

طبق دستور تهیه ژله که معمولا بروی پاکت آن‌ها درج شده، ژله لیمو را آمده کنید. ژله‌ی لیمو را به مایه پنیری اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مایه یکدستی بدست آید. توجه داشته باشید ژله را باید به قدری اضافه کنید که مایه شل نشود. سپس مایه پنیری را بروی پایه بیسکوئیت ریخته و روی آن را صاف کنید. قالب را درون یخچال برای مدت 2 تا 3 ساعت قرار دهید تا کاملا سفت شود و بعد می‌توان آن را از قالب خارج کرده و سرو نمائید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کوکو سیب زمینی
قبلی
طرز تهیه کوکو سیب‌زمینی
پنکیک ژاپنی
بعدی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی (دورایاکی)

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.