2 0
موکتل هندوانه – نوشیدنی تابستانی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

هندوانه 500 گرم
شکر 3 قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه 3 قاشق غذاخوری
آب سرد به میزان لازم

اطلاعات تغذیه ای

کالری
110 کیلوکالری
سدیم
29 میلی‌گرم
ویتامین C
53 درصد
پتاسیم
408 میلی‌گرم
ویتامین A
35 درصد
کربوهیدرات
30 گرم
کلسیم
5 درصد
آهن
7 درصد
پروتئین
2 گرم

موکتل هندوانه – نوشیدنی تابستانی

Watermelon Mocktail

  • زمان آماده سازی : 10 دقیقه
  • برای 2 نفر
  • ساده

دستور پخت

 
 

چیزی که بیشتر از همه فصل تابستان را برای عُشاق غذا و آشپزی جذاب می‌کند، وجود میوه‌های لذیذ تابستانی است. با رسیدن میوه‌های شگفت انگیز این فصل  قطعا بسیاری ایده برای تهیه انواع دسر، سالاد میوه و البته نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه خواهید داشت. با شروع گرما و روزهای داغ تابستان بدن شما نیاز بیشتری به آب و البته صرف یک نوشیدنی سرد و سالم دارد، که در بین میوه‌های تابستانی هیچ کدام بهتر از هندوانه شیرین برای تهیه یک موکتل خوشمزه نیست. موکتل هندوانه علاوه بر اینکه یک نوشیدنی با طراوات و خنک است، آبرسان خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن می‌باشد. همچنین هندوانه دارای مقادیری ویتامین A و C نیز هست. حال با داشتن فقط یک دستگاه مخلوط کن، کمی هنداونه، یخ و شکر در کمترین زمان جذاب‌ترین نوشیدنی تابستانی را تهیه کنید.

 
(Visited 5,263 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه موهیتو کلاسیک

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

تهیه این نوشیدنی بسیار آسان است. ابتدا باید دانه‌های هندوانه را از آن جدا کنید و به قطعات کوچک‌تر برش دهید. سپس هندوانه، شکر، آب لیموترش تازه و کمی آب سرد را درون مخلوط کن ریخته و اجازه دهید تا به مدت 2 الی 5 دقیقه این مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند. موکتل هندوانه شما آماده است. بهتر است در هنگام ریختن موکتل در لیوان ابتدا آن را از صافی رد کنید تا دانه و قطعه درشتی نداشته باشد.

2
انجام شده

نکات :

بجای شکر از عسل نیز می‌توان استفاده کرد.
میزان اضافه کردن شکر کاملا بستگی به مقدار شیرینی هندوانه دارد.
اضافه کردن آبمیوه‌های تازه همانند هلو طعم این نوشیدنی را خوشمزه‌تر می‌کند. البته اضافه کردن آن‌ها به ذائقه افراد بستگی دارد.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اسموتی هندوانه
قبلی
اسموتی هندوانه
قطاب
بعدی
طرز تهیه قطاب یزدی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.