2 0
طرز تهیه ساندویچ بادمجان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

روغن زیتون به میزان لازم
سیر 6 حبه
پودر فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری
گوجه فرنگی 750 گرم
نمک به میزان لازم
بادنجان 5 عدد
تخم مرغ 4 عدد
پنیر پارمژان 200 گرم
آرد سوخاری به میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ بادمجان

Eggplant Sandwich

  • زمان آماده سازی : 160 دقیقه
  • برای 4 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

یکی از بهترین و جذاب‌ترین غذاهایی که با بادمجان می‌توان آماده کرد، قطعا ساندویچ بادمجان است. نسخه و دستورهای فراوانی از این ساندویچ خوشمزه وجود دارد که در بین همه آن‌ها نسخه گیاهی و البته دستور ایتالیایی آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اگر چه دستورهای فراوانی با انواع گوشت، ژامبون و بیکن نیز از این غذای لذیذ وجود دارد، اما دستوری که بسیار مورد علاقه همگان، مخصوصا در آمریکا و اروپای غربی است، همان نسخه ایتالیایی آن می‌باشد. در این دستور بادمجان در سه مرحله طبخ و سرخ می‌شود تا لذت خوردن یک ساندویچ بادنجان فوق العاده را بچشید، علاوه بر آن به تمام رازهای خوشمزگی این ساندویچ جذاب با اضافه شدن سس مارینارا و پنیر پارمژان پی خواهید برد، و در نتیجه شما یک ساندویچ بسیار بسیار لذیذ خواهید داشت.‎

 
(Visited 4,791 times, 2 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه املت مِنه‌مِن

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

در ابتدا برای تهیه این خوراک، نیاز به سس مارینارا دارید. اگر از طرز تهیه آن اطلاعی ندارید می‌توانید با جستجو در همین سایت دستور کامل آن را بیابید. اما در اینجا نیز دستور کوتاه و آسانی از آن ذکر می‌شود. گوجه فرنگی‌ها را پوست گرفته و به کمک مخلوط کنید آن‌ها را مخلوط کنید. (گوجه فرنگی را رنده هم می‌توان کرد به شرط اینکه پوست آن‌ها رنده نشود). سیر را کاملا خرد کنید و در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن زیتون به مدت 5 دقیقه با حرارت کم تفت دهید. سپس پودر فلفل قرمز را به تابه اضافه کنید و 30 ثانیه تقت دهید. گوجه فرنگی‌های خرد شده را به تابه اضافه کنید تا با حرارت ملایم با سایر مواد کاملا بپزد و آب آن تبخیر شود. هنگامی که غلظت سس به اندازه مناسب و دلخواه رسید به آن مقداری نمک بزنید و تابه را کنار بگذارید تا سس سرد شود.

2
انجام شده

مرحله دوم :

پس از شستن و پاک کردن بادنجان‌ها، پوست آن‌ها را گرفته و با کمک چاقوی مناسب به صورت طولی، با ضخمات کم برش دهید. پس از برش دوباره بادنجان‌ها باید شسته شود. سپس کف یک سینی بزرگ دستمال آشپزخانه پهن کنید، بادنجان‌ها را روی آن چیده و دو طرف‌شان را نمک بزنید. اجازه دهید تا آن‌ها به مدت 20 دقیقه استراحت کند. بعد از این مرحله به کمک دستمال آشپزخانه دیگری بادنجان‌ها را پاک کنید. (در این مرحله نیازی به شستن نیست)

3
انجام شده

مرحله سوم :

تابه یا قابلمه مناسبی را پر از روغن کنید، روی شعله قرار دهید تا با حرارت ملایم داغ شود. (از سرخ کن نیز می‌توان استفاده کرد). بادنجان‌ها را درون تابه انداخته تا کمی سرخ شوند. تقریبا نیم پخت شود کافی است. سپس بادنجان‌ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. 4 عدد تخم مرغ را در یک کاسه هم بزنید. مقداری آرد سوخاری کم ادویه را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس بادنجان‌ها را درون مایه بغلتانید تا کاملا آغشته شوند. آن‌ها را دوباره درون روغن داغ انداخته تا سرخ و طلایی شوند.

4
انجام شده

مرحله چهارم :

یک ظرف مناسب به اندازه‌ای که بادنجان‌ها درون آن کاملا قرار بگیرد، انتخاب کنید. دو الی سه قاشق از سس مارینارا کف ظرف بمالید. چند عدد بادنجان سرخ شده کف ظرف روی سس بچینید. روی بادنجان‌ها دوباره کمی سس بزنید. به همین ترتیب یک لایه سس، یک لایه بادنجان بچینید تا تمام شود. پنیر پامژان را روی ظرف بریزید.

5
انجام شده

مرحله پنجم :

ظرف بادنجان و سس را به مدت 20 دقیقه درون فر با حرارت 160 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پنیر طلایی رنگ شود. پس از اتمام مراحل پخت، به اندازه نان‌هایی که انتخاب کرده‌اید، آن‌ها را از ظرف برش دهید و درون نان بگذارید. در کنار این ساندویچ از کاهو نیز می‌توانید استفاده کنید.

6
انجام شده

نکات :

در دستور تهیه اصلی از پنیر پکورینو رومنو ایتالیایی بجای آرد سوخاری استفاده شده است.
بجای پنیر پارمژان از چدار رنده شده یا پنیر پیتزا نیز می‌توان استفاده کرد.
برای سرخ کردن بادنجان‌ها در دو مرحله اول حتما می‌بایست روغن داغ داغ باشد. روغن نیز حتما باید با حرارت ملایم داغ شود.
برای خوش طعم کردن سس مارینارا در آخر طبخ مقداری ریحان تازه خرد شده به آن اضافه کنید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

موهیتو
قبلی
طرز تهیه موهیتو کلاسیک
کالاماری سوخاری
بعدی
طرز تهیه کالاماری سوخاری

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.