2 0
طرز تهیه املت مِنه‌مِن

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
پاپریکا نصف قاشق چایخوری
پونه خشک 1/4 قاشق چایخوری
پیاز کوچک یک عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
تخم مرغ 4 عدد
گوجه‌فرنگی یک لیوان رنده شده
فلفل سبز 3/4 پیمانه خرد شده

طرز تهیه املت مِنه‌مِن

Menemen

ویژگی:
  • تند
  • گیاهی
  • زمان آماده سازی : 20 دقیقه
  • برای 2 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

خوردن صبحانه نه تنها به عنوان یک وعده غذایی بلکه به عنوان بخشی از فرهنگ و آداب رسوم هر ملتی محسوب می‌شود. در کشور ترکیه با وجود داشتن نان و مواد غذایی سنتی، این رسم کاملا در خانواده‌ها باقی مانده است.
مِنه‌مِن یک غذای اصیل ترکی (نوعی املت) است که بیشتر در وعده صبحانه و در کنار میز صبحانه ترکی سرو می‌کنند. منه‌من از ترکیب تخم مرغ، گوجه فرنگی، فلفل سبز و ادویه‌جات و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. گاهی نیز به منه‌من پنیر، پاسترما (نوعی از فرآوری گوشت گاو که آن را خشک می‌کنند) و سوجوک (نوعی سوسیس تند و خشک) نیز اضافه می‌شود. این خوراک لذیذ ترکی علاوه بر طعم فوق العاده دستور تهیه آسانی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. 

 
(Visited 18,991 times, 10 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه کره پسته کِرمی

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

ابتدا پیاز را کاملا خرد و نگینی ریز کنید. روغن زیتون را درون تابه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. پیاز را به تابه اضافه کنید تا تفت بخورد. فلفل سبز خرد شده را نیز به تابه اضافه کنید تا در حدود 8 دقیقه تفت بخورد. پاپریکا، فلفل سیاه و نمک را به تابه اضافه کنید. در این مدت مواد درون تابه را آهسته و آرام هم بزنید تا تغییر رنگ دهد و کاملا تفت بخورد.

2
انجام شده

مرحله دوم :

گوجه‌های رنده شده را به تابه اضافه کنید و با سایر مواد خوب مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها را درون ظرفی دیگر کاملا با هم مخلوط کنید. پس از اینکه گوجه فرنگی رنده شده کمی تفت خورد و آب آن کشیده شد، تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید. تخم مرغ‌ها باید کاملا بپزد اما خشک نشود. املت منه‌مِن شما آماده است. روی آن را پونه خشک یا سبزیجات تازه بریزید و سرو کنید. نوش جان

3
انجام شده

نکات :

در تهیه این خوراک از سوسیس نیز می‌توان استفاده کرد.
اگر می‌خواهید طعم املت منه‌مِن ملایم‌تر باشد از مقداری کمتری فلفل سبز و مقادیری فلفل دلمه استفاده کنید.
از سبزیجات تازه نیز می‌توان در تهیه این غذا استفاده کرد.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سالاد سیب زمینی و سیر
قبلی
سالاد سیب زمینی و سیر
کوکی خرمالو
بعدی
کوکی خرمالو

یک نظر پنهان کردن نظرات

طعم این املت واقعا خوشمزه است. من تقریبا ۱ ماه پیش تور استانبول رفته بودم املت مِنه‌مِن خوردم مواد اولیه اش مثل املت معمولی خودمون هست ولی همون پونه و فلفل کاملا مزه اش رو تغییر میده.

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.