3 0
سالاد کیپرز ایتالیایی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

گوجه فرنگی 4 عدد
پنیر موزارلا 250 گرم
ریحان تازه به مقدار لازم
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک اختیاری
نمک و فلفل به مقدار لازم

سالاد کیپرز ایتالیایی

Caprese salad

ویژگی:
  • سبزیجات
  • زمان آماده سازی : 10 دقیقه
  • برای 2 نفر
  • ساده

دستور پخت

 
 

سالاد کپرس یا کاپرس یکی از انواع سالادهای ساده و جذاب ایتالیایی است. در گویش محلی به نام کیپرز (گویش ایتالیایی) خوانده می‌شود. این سالاد مربوط به منطقه‌ای در جنوب ایتالیا و نزدیک ناپل به نام کَپری است. سالاد کیپرز متشکل از پنیر موزارلا تازه، گوجه فرنگی، ریحان شیرین، ادویه و روغن زیتون می‌باشد. این سالاد دستور تهیه بسیار آسانی دارد و نوع چینش آن در ظرف غذا به طور سنتی یک برش گوجه فرنگی، برشی از پنیر و ریحان است که بواسطه روغن زیتون و نمک آن‌ها را طعم‌دار می‌کنند.
رنگ بندی این غذای ایتالیایی نیز همانند پیتزا مارگاریتا نشانی از رنگ بندی پرچم ایتالیا دارد. تنوع سالاد کپرس بسیار فراوان است بطوری که برخی در تهیه این سالاد از زیتون، کاهو و سرکه بالزامیک نیز استفاده می‌کنند.

 
(Visited 3,393 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه کره پسته ساده

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

در تهیه این سالاد به غیر از مواد اولیه اصلی، سبزیجات و همچنین چاشنی‌های دیگری نیز می‌توانید برای طعم دهی استفاده کنید. برای هر چه بهتر شدن این سالاد کمی سرکه بالزامیک را بجوشانید و در تهیه سالاد کیپرز از آن استفاده کنید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

گوجه فرنگی‌ها را بصورت حلقه برش دهید. پنیر موزارلا نیز همانطور؛ سپس به ترتیب یک برش گوجه فرنگی، پنیر موزارلا، برگ ریحان را در ظرفی مناسب بگذارید. کمی ادویه (نمک و فلفل) به سالاد بزنید. در آخر به سالاد روغن زیتون و یک تا دو قاشق سرکه بالزامیک به دلخواه اضافه کنید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کیک اسفناج
قبلی
طرز تهیه کیک اسفناج
نازخاتون
بعدی
طرز تهیه نازخاتون شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.