2 0
سالاد میوه و کرم کاستارد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

موز 2 عدد بزرگ
انار دانه شده 1 عدد بزرگ
سیب نرم 2 عدد
انگور درشت 1 خوشه
کرم کاستارد به میزان لازم
خامه شیرین شده به میزان لازم

سالاد میوه و کرم کاستارد

Fruit salad with custard

ویژگی:
  • دسر
  • زمان آماده سازی : 30 دقیقه
  • برای 3 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

سالاد میوه یک خوراک خوشمزه برای میان وعده یا پیش غذا است، که البته بیشتر به عنوان دسر شناخته می‌شود. این سالاد جذاب با تکه‌های میوه که توسط شهد، خامه یا سس شیرینی مخلوط شده، تهیه می‌شود. جذابیت این سالاد بیش از هر چیز استفاده از ترکیب انواع میوه و آفریدن طعم و رنگ‌های بی‌نظیر است. عموما محبوب‌ترین انواع سالاد میوه از کوکتل میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود. مهم‌ترین نکته و البته یکی از دلایلی که باعث لذیذ شدن انواع سالاد میوه می‌شود، استفاده از سس مناسب برای آن است. در اقصی نقاط دنیا سس‌های بسیاری در تهیه این دسر استفاده می‌کنند و حتی برخی از این سس‌ها طعم‌های بسیار عجیبی دارد، همانند سس تند بادام زمینی که در برخی مناطق آسیای میانه و آسایی شرقی استفاده می‌شود؛ اما رایج‌ترین سس‌ها برای تهیه یک سالاد میوه شگفت انگیز استفاده از خامه، عسل، شربت میوه، ماست خامه‌ای یا کرم کاستارد است. ‎

 
(Visited 1,700 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  سالاد خرمالو

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

در ابتدا برای تهیه این سالاد نیاز به کرم کاستارد دارید. طبق این دستور بسیار آسان، آن را تهیه کنید. یک لیوان شیر را روی حرارت بگذارید تا داغ شود. پس از داغ شدن شیر، 3 قاشق غذاخوری شکر را به شیر اضافه کنید و آهسته هم بزنید تا کاملا حل شود. پس از اینکه شکر کاملا حل شد و شیر به نقطه جوش رسید، 2 عدد زرده تخم‌مرغ را درون شیر بریزید و هم بزنید. این مخلوط را باید با حرارت ملایم آهسته هم بزنید تا قوام پیدا کند. برای اینکه کرم کاستارد قوام بیشتری داشته باشد، از یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت استفاده کنید. در آخر می‌توانید کمی وانیل برای طعم‌دار کردن کاستارد به آن اضافه کنید و از روی شعله بردارید. کرم کاستارد را پس از سرد شدن برای مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

میوه‌های مورد نظر را قطعه قطعه کنید. کرم کاستارد را بوسیله قیف یا قاشق کف ظرف مورد نظر خود بریزید (بهتر است برای سرو این سالاد میوه از جام‌هایی که دهانه آن تنگ نیست استفاده کنید). سپس روی کرم کاستارد را از هر میوه مقداری بریزید. قطعات میوه در انواع این دسر نباید خیلی درشت یا خیلی ریز باشد. سپس روی میوه‌ها را با مقداری خامه شیرین شده یا همان خامه قنادی بپوشانید. همین طور بصورت لایه‌ای قطعات میوه و کرم کاستارد یا خامه بریزید تا جام شما کاملا پر شود. در انتها روی جام را با خامه تزئین کنید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

تاس کباب
قبلی
طرز تهیه تاس کباب
اسموتی هندوانه
بعدی
اسموتی هندوانه

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.