3 1
دستور تهیه پنکیک موز بدون آرد

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

تخم مرغ 1 تا 2 عدد
موز 1 عدد بزرگ
بکینگ پودر اختیاری
وانیل اختیاری
پودر کاکائو اختیاری
عسل اختیاری

اطلاعات تغذیه ای

چربی
5 گرم
پروتئین
7 گرم
شکر
15 گرم
سدیم
1 گرم
کربوهیدرات
30 گرم
کالری
182 کیلوکالری

دستور تهیه پنکیک موز بدون آرد

Banana pancakes

ویژگی:
  • دسر
  • زمان آماده سازی : 20 دقیقه
  • برای 1 نفر
  • ساده

دستور پخت

 
 

دستورهای فراوانی با نام پنکیک موز وجود دارد، اما این دستور فقط پنکیک موز است. پنکیکی که در این دستور خواهید آموخت تهیه شده از موز و تخم مرغ و البته بدون آرد است. اگر قصد تهیه این پنکیک را داشته باشید، راه‌های بسیاری برای آن وجود دارد؛ برخی لابلای پنکیک‌ها را موز گذاشته یا درون مایه پنکیک ساده موز می‌ریزند، گاهی نیز بجای آرد از جو پرک آسیاب شده استفاده می‌کنند. این دستور از پنکیک موز کاملا شناخته شده است و ویژگی آن به غیر آسان بودن تهیه و طبخ، این است که بدون گلوتن و کم کربوهیدرات می‌باشد.  

 
(Visited 14,789 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه مرنگ فرانسوی

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

یک عدد موز رسیده را به کمک همزن یا یک چنگال کاملا له کنید. سپس یک تا دو عدد تخم مرغ را به موز له شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. توجه داشته باشید تعداد تخم مرغ‌ها، وابسته به اندازه آن‌ها است. در آخر مایه بدست آمده نباید خیلی شل یا خیلی سفت باشد. برای طعم‌دار کردن این پنکیک از موادی همچون وانیل، عسل و پودر کاکائو نیز می‌توانید استفاده کنید. اضافه کردن این مواد کاملا بستگی به ذائقه خودتان دارد.

2
انجام شده

مرحله دوم :

تابه‌ی مناسبی را برای پخت پنکیک‌ها انتخاب کنید. تابه را روی شعله ملایم قرار دهید، سپس کف تابه را با مقدار کمی روغن یا کره چرب کنید. بعد از آن توسط یک پارچه تمیز روغن کف تابه را کاملا تمیز کنید. این کار باعث می‌شود پنکیک پس از پخت رنگ قهوه‌ای یکدست داشته باشد. مقدار مشخصی از مایه پنکیک را درون تابه ریخته و اجازه دهید تا یک طرف آن کاملا طلایی رنگ شود و سپس آن را برگردانید.

3
انجام شده

نکات :

طعم این پنکیک به تنهایی بسیار لذیذ است، اما اگر دوست داشتید از بسیاری طعم دهنده‌ها برای بهترشدن آن می‌توانید استفاده کنید.
برای بهبود بافت پنکیک پس از طبخ، کمی بکینگ پودر به مایه آن بیافزائید.
از شکر و عسل برای بیشتر شیرین کردن پنکیک موز نیز می‌توان استفاده کرد.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پنکیک ژاپنی
قبلی
طرز تهیه پنکیک ژاپنی (دورایاکی)
همبرگر آمریکایی
بعدی
طرز تهیه همبرگر کلاسیک آمریکایی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.