4 0
طرز تهیه موهیتو کلاسیک

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

لیموترش سبز 2 عدد
برگ نعناع 10 تا 15 عدد
شربت شکر 2 قاشق غذاخوری
آب گازدار به میزان لازم
یخ به میزان لازم

طرز تهیه موهیتو کلاسیک

Mojito

  • زمان آماده سازی : 10 دقیقه
  • برای 1 نفر
  • ساده

دستور پخت

 
 

در اقصی نقاط دنیا اگر از افراد مختلف جهت انتخاب یک نوشیدنی لذیذ تابستانی سوال کنید، قطعا یکی از محبوب‌ترین انتخاب آن‌ها موهیتو است. موهیتو یک نوشیدنی تابستانی با طراوات و خوش طعم با اصالت کوبایی است که به طور سنتی مواد اولیه آن تقریبا همگی ریشه کوبایی دارد. این نوشیدنی از پنج ماده اصلی لیموترش سبز (Lime)، شکر، نعناع کوبایی (Spearmint)، رام سفید (نوشیدنی تقطیری نیشکر)، آب گازدار (سودا) و یخ تهیه می‌شود. موهیتو علاوه بر تمام ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد به علت وجود لیموترش و نعناع از خواص مطلوبی به عنوان یک نوشیدنی بهره می‌برد. تهیه یک موکتل موهیتو تازه و لذت بخش کار آسانی است، اما نکاتی برای هرچه بهتر شدن آن وجود دارد که در ادامه آن‌ها را مطالعه خواهید کرد.

 
(Visited 31,568 times, 5 visits today)
بیشتر بخوانید :  موکتل هندوانه - نوشیدنی تابستانی

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

یک عدد لیموترش سبز تازه را خوب بشویید و به تکه‌های کوچک برش دهید. تکه‌های لیموترش را درون لیوان کشیده‌ای بریزید. برگ‌های نعناع، شربت شکر و آب یک عدد لیموترش دیگر را درون لیوان ریخته و به کمک یک قاشق همه این مواد را مخلوط و حتی کمی له کنید. سپس تکه‌های کوچک یخ و مقداری سودا (آب گازدار) را به لیوان اضافه کنید تا پر شود و هم بزنید. موکتل موهیتو شما آماده است. برای تزیین آن از برگ نعناع یا یک برش لیمو استفاده کنید.

2
انجام شده

نکات :

لیموترش سبز یا همان لیمو شیرازی طعم قوی‌تری نسبت به سایر لیموها دارد؛ اما اگر این مورد در دسترس نبود از همان لیموترش معمولی استفاده کنید.
شربت شکر یا شربت ساده ماحصل تبخیر مقدار مشخصی آب و شکر است. بجای آن از یک قاشق غذاخوری شکر نیز می‌توانید استفاده کنید.
آب گازدار را از فروشگاه‌های بزرگ می‌توان تهیه کرد. اما بجای آن از نوشابه لیمویی نیز استفاده می‌کنند. در این صورت شکر را از موهیتو حذف کنید.
تکه‌های یخ برای تهیه این نوشیدنی نباید زیاد بزرگ باشد.
در تهیه این نوشیدنی از شربت آبلیمو هم استفاده می‌شود، اما ما آن را توصیه نمی‌کنیم.
بطور سنتی نوشیدنی موهیتو در لیوان‌های کشیده (Collins glass) سرو می‌شود.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

شیرینی پنجره ای
قبلی
طرز تهیه شیرینی پنجره‌ای
ساندویچ بادمجان
بعدی
طرز تهیه ساندویچ بادمجان

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.