2 0
طرز تهیه لازانیا کلاسیک ایتالیایی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

ورقه‌های لازانیا 150 گرم
گوشت چرخ کرده 500 گرم
گوجه فرنگی 1 کیلو
هویچ 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 1 حبه
پونه کوهی 2 قاشق چایخوری
پنیر پارمژان 100 گرم رنده شده
جوزهندی کمی
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن زیتون به میزان لازم
برای سس لازانیا :
شیر نیم لیتر
کره 50 گرم
آرد سفید 50 گرم

اطلاعات تغذیه ای

کالری
750 کیلوکالری
پروتئین
54 گرم
چربی
35 گرم
کربوهیدرات
50 گرم

طرز تهیه لازانیا کلاسیک ایتالیایی

Classic Italian lasagna

ویژگی:
  • گوشت
  • زمان آماده سازی : 70 دقیقه
  • برای 4 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 

لازانیا تنها یک غذا نیست؛ یک قسمت از فرهنگ غذایی جذاب ایتالیا است. غذایی که شاید بیشتر از قدمت و شهرتش، لذیذ است. لازانیا در اصل نوعی از پاستای تخت است که اولین بار در قرن ۱۴ میلادی از آن نام برده‌اند. از ترکیب ورقه‌های لازانیا، سس بشامل و مخلوطی از گوشت و سبزیجات و البته پنیر یک خوراک خوشمزه آماده می‌شود که طعم و عطر آن شما را جادو می‌کند.  نسخه و دستورهای بسیاری از لازانیا وجود دارد؛ ممکن است بخواهید یک لازانیای سبزیجات با سس مارینارا داشته باشید. اما این دستور لازانیای کلاسیک ایتالیایی است که اصالت خود را حفظ کرده. پس این دستور شگفت انگیز و آسان را از دست ندهید.

 
 
(Visited 5,600 times, 2 visits today)
بیشتر بخوانید :  سالاد سیب زمینی و سیر

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

هویچ‌ها، سیر و پیاز را پس از پوست گرفتن، کاملا خرد و ریز کنید. مقداری روغن زیتون را در تابه‌ای مناسب بریزد تا گرم شود. سپس سبزیجات خرد شده در آن تفت دهید. سبزیجات خرد شده که کمی تفت خورد و نرم شدند، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید تا با سایر مواد طبخ شوند. به این مواد نمک و فلفل بزنید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

پس از تفت دادن گوشت چرخ کرده، حال نوبت اضافه کردن گوجه فرنگی رنده شده است. توجه داشته باشید اگر گوجه‌ها را رنده یا در میکسر مخلوط می‌کنید به هیچ عنوان پوست نداشته باشند. پونه کوهی و کمی جوز هندی را نیز به مواد اولیه بیافزائید. اجازه دهید تا گوجه‌ها با سایر مواد کمی طبخ شوند و آب گوجه‌ها کم شود.

3
انجام شده

مرحله سوم :

سس لازانیا همان سس بشامل است که درست کردن آن آسان اما نیازمند کمی دقت است. کره را در تابه‌ای مناسب روی حرارت ملایم بگذارید تا باز شود. سپس آرد را به کره اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا کره و آرد با هم مخلوط شوند و تفت بخورند. شیر را به تابه اضافه کنید و بصورت آهسته و پیوسته هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود. توجه کنید که اگر سس را غلیظ بردارید پس از سرد شدن کاملا سفت می‌شود. در انتها به سس نمک و فلفل بزنید.

4
انجام شده

مرحله چهارم :

ورقه‌های لازانیا را طبق دستور روی بسته آماده کنید. ظرف مناسبی را برای چیدن و تهیه لازانیا انتخاب کنید. کف ظرف را با مقدار کمی سس چرب کنید. سپس یک لایه ورقه‌های لازانیا، روی آن مواد گوشت و سبزیجات لازانیا، سس لازانیا و دوباره ورقه‌های لازانیا بچینید. این ترتیب را ادامه دهید تا ظرف پر شود. لایه آخر باید ورقه‌های لازانیا باشد. پنیر پارمژان را روی آن بریزد. ظرف را درون فر قرار دهید، تا به مدت 30 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزد.

5
انجام شده

نکات :

برخی به جای سس بشامل از مقدار کمی پنیر پیتزا یا موزارلا رنده شده در لابه‌لای ظرف لازانیای خود استفاده می‌کنند. اما از سس مایونز هرگز نباید استفاده کرد.
برای اینکه سس لازانیا طعم بهتری داشته باشد، بجای آرد سفید از آرد ذرت استفاده کنید.
استفاده از مواد اولیه متفاوت در تهیه مایه لازانیا کاملا اختیاری است.اما جهت حفظ اصالت دستور، پیشنهاد می‌کنیم از همین مواد اولیه استفاده کنید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

شیرینی اکلر
قبلی
طرز تهیه شیرینی اکلر فرانسوی
پنکیک شکلاتی
بعدی
طرز تهیه پنکیک شکلاتی

یک نظر پنهان کردن نظرات

سلام عزیزم بابت این آموزش خوبتون ممنونم منم همین روش را امتحان کردم جالب اینکه همه وقتی خوردن خوششون اومد

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال این به یک دوست

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.