3 0
فینگر فود قارچ و کالباس

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

کره 30 گرم
پنیر چدار یا پارمژان 150 گرم
قارچ درشت 250 گرم
رزماری 2 شاخه
کالباس خرد شده 100 گرم
پیاز کوچک 1 عدد

فینگر فود قارچ و کالباس

stuffed mushrooms finger food

  • زمان آماده سازی : 30 دقیقه
  • برای 6 نفر
  • ساده

دستور پخت

 
 

امروزه فینگرفودها جزء خوراک‌های محبوب هر فردی بخصوص به عنوان پیش غذا محسوب می‌شود. فینگر فود، غذای انگشتی یا لقمه‌ی دستی و اسامی دیگری که مشابه این‌ها است، همگی اشاره به خوراکی دارد که معمولا به غذاهای سبکی گفته می‌شود که مراحل طولانی و سخت پخت و پز را ندارند. اغلب اوقات برای خوردن این غذاهای کوچک لذیذ حتی نیاز به استفاده از کارد و چنگال هم نیست. در برخی از کشورها حتی این غذاهای کوچک خوشمزه به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود، اما بیشتر این نوع خوراک را به عنوان پیش غذایی جذاب و اشتهاآور می‌شناسند. تهیه کردن فینگر فودها به علت مواد اولیه کمتر و مراحل کم پخت کار آسانی است که در نهایت یک میان وعده یا پیش غذای هیجان انگیز خواهید داشت. در این مطلب با دستور تهیه فینگر فود قارچ و کالباس آشنا خواهید شد. 

 
(Visited 5,017 times, 3 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه همبرگر کلاسیک آمریکایی

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

برای تهیه این خوراک بهتر است از قارچ‌های درشت استفاده کنید. قارچ‌ها را خوب بشوئید و قسمت ساقه آن‌ها را جدا کنید. ساقه‌های قارچ را خرد کنید و کنار بگذارید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

کره را در تابه‌ای مناسب ریخته و اجازه دهید تا باز شود. پس از داغ شدن کره پیاز خرد یا رنده شده را به همراه ساقه‌های قارچ درون تابه ریخته تا کاملا تفت بخورند و نرم شوند. کالباس خرد شده را نیز به تابه اضافه کنید و سپس تابه را از روی حرارت بردارید. (در دستور تهیه اصلی از بیکن استفاده شده است) پنیر چدار یا پارمژان رنده شده را به همراه رزماری ساطوری شده با سایر مواد کاملا مخلوط کنید.

3
انجام شده

مرحله سوم :

قارچ‌ها را بصورت برعکس درون سینی فر بچینید. سپس روی آن‌ها را با موادی که تهیه کردید پر کنید تا تمام قارچ‌ها تکمیل شود. سینی را درون فر به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا کاملا پخته شوند.

4
انجام شده

نکات :

در دستور تهیه اصلی از بیکن سرخ شده بجای کالباس استفاده شده است.
برای طعم دهی بهتر به این غذا از ادویه‌های مختلفی همانند نمک و فلفل و پاپریکا می‌توان استفاده کرد.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

حلوا ساگو
قبلی
طرز تهیه حلوا ساگو
ادویه آچار
بعدی
طرز تهیه ادویه آچار سیستانی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.