• خانه
  • دسر
  • طرز تهیه پنکیک ژاپنی (دورایاکی)
4 0
طرز تهیه پنکیک ژاپنی (دورایاکی)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

تخم مرغ 4 عدد
شکر 140 گرم
عسل 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید 160 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
آب سرد 1 قاشق غذاخوری
روغن یا کره به میزان لازم
کرم شکلات به میزان لازم

طرز تهیه پنکیک ژاپنی (دورایاکی)

Dorayaki Pancakes

ویژگی:
  • دسر
  • زمان آماده سازی : 45 دقیقه
  • برای 6 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 
 

دورایاکی یا پنکیک ژاپنی یک شیرینی لذیذ ژاپنی است که بین مردم ژاپن از کودک تا بزرگسال بسیار محبوب است. دورایاکی از دو تکه پنکیک که میان آن با «آنکو» یا رب لوبیا قرمز شیرین پر شده، آماده می‌کنند. البته این دسر خوشمزه ژاپنی دستورهای دیگری هم دارد، به طور مثال به جای استفاده از آنکو از کرم شکلات یا کرم کاستارد برای پر کردن پنکیک‌ها نیز استفاده می‌شود. اگر به دیدن انیمیشن‌های ژاپنی علاقه داشته باشید قطعا متوجه خواهید شد که در میان تمام شیرینی‌های ژاپنی، دورایاکی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و در اکثر این فیلم‌ها دیده می‌شود. تهیه پنکیک دورایاکی کار آسانی است، تنها چند نکته برای هر چه بهتر شدن آن وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 
(Visited 10,635 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه شیرینی بامیه مخصوص

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

در کاسه‌ای بزرگ تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و عسل بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا یکدست و صاف شود. بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کنید. سپس آن را الک کنید و آهسته آهسته به مایه تخم‌مرغ اضافه کنید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

پس از مخلوط کردن آرد و تخم‌مرغ، روی کاسه را پلاستیک یا سلفون کشیده و مدت 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت این زمان مایه پنکیک باید صاف، یکدست و کشدار باشد. یک قاشق غذاخوری آب را به مایه پنکیک افزوده و هم بزنید. اگر مایه‌ی بدست آمده کمی سفت بود یک قاشق دیگر آب اضافه کنید.

3
انجام شده

مرحله سوم :

یک تابه مناسب برای پخت پنکیک‌ها انتخاب کنید. تابه را روی شعله ملایم قرار دهید، سپس کف تابه را با مقدار کمی روغن یا کره چرب کنید. سپس توسط یک پارچه تمیز روغن کف تابه را کاملا تمیز کنید. این کار باعث می‌شود پنکیک پس از پخت رنگ قهوه‌ای یکدست داشته باشد. مقدار مشخصی از مایه پنکیک را درون تابه ریخته و اجازه دهید تا یک طرف آن کاملا طلایی رنگ شود و سپس آن را برگردانید.

4
انجام شده

مرحله چهارم :

پنکیک‌های آماده شده را پس از کمی سرد شدن می‌بایست با کرم شکلات پر کنید. (البته در نسخه اصلی از رب لوبیا قرمز شیرین برای پر کردن میان دو پنکیک استفاده می‌شود) بهتر است برای اینکه دورایاکی شما شکل مناسبی داشته باشد، کرم شکلات را میانه پنکیک‌ها بریزید. برای اینکه فرم دورایاکی نیز منحی شکل شود آن را درون نایلون بپیچید و برای مدتی درون یخچال قرار دهید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

چیز کیک لیمویی
قبلی
طرز تهیه چیز کیک لیمویی
پنکیک موزی
بعدی
دستور تهیه پنکیک موز بدون آرد

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.