2 0
موکتل لیمو و توت‌فرنگی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

لیمو 4 عدد
برگ نعناع تازه نصف فنجان
شکر 1 پیمانه
توت‌فرنگی 150 گرم
آب سرد 1 لیتر
سودا یا آب گازدار به میزان لازم

اطلاعات تغذیه ای

0 گرم
کلسترول
0 گرم
چربی
36 گرم
شکر
0 گرم
پروتئین
37 گرم
کربوهیدرات
2 گرم
فیبر
147 کیلوکالری
کالری
39 میلی‌گرم
سدیم

موکتل لیمو و توت‌فرنگی

  • برای 6 نفر
  • ساده

دستور پخت

 

موکتل در فرهنگ لغت آکسفورد به معنای یک نوشیدنی غیر الکلی که شامل ترکیبی از چندین آب میوه یا نوشیدنی‌های دیگر می‌باشد، آمده است. موکتل در اصل یک نوشیدنی ترکیبی صاف و غیر الکی از آب میوه‌جات، آب گیاهان و سبزیجات و برخی ادویه‌جات همانند دارچین است که انواع و اقسام مختلفی دارد. موکتل تابستانی لیمو و توت‌فرنگی یکی از جذاب‌ترین انواع نوشیدنی‌های تابستانی است که دستور تهیه آسانی نیز دارد.

 
(Visited 3,517 times, 1 visits today)
بیشتر بخوانید :  موکتل سیب و هلو

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول

برگ‌های نعناع را خوب بشوئید و تمیز کنید. لیمو و توت فرنگی‌ها را برش دهید (اسلایس کنید). پارچ مناسبی را انتخاب کنید.

2
انجام شده

مرحله دوم

لیموهای اسلایس شده را کف پارچ خود بچینید. سپس برگ‌های نعناع و شکر را روی لیموها بریزید. کمی آب اضافه کنید و بصورت آهسته هم بزنید تا شکر در آب کاملا حل شود. توت فرنگی‌ها را نیز اضافه کنید و بعد از آن باقی‌مانده 1 لیتر آب را به پارچ بیافزائید و کمی هم بزنید. مواظب باشید توت فرنگی‌ها له نشود. پارچ را برای مدتی درون یخچال بگذارید تا هم سرد شود و هم موکتل شما طعم بهتری بگیرد.

3
انجام شده

مرحله سوم

در انتها بعد از بیرون آوردن پارچ از یخچال می‌بایست برای سرو کردن موکتل لیمو و توت فرنگی، لیوان‌های بلندی را انتخاب کنید و درون آن یخ بریزید. سپس 3/4 لیوان را از موکتل پر کنید و مابقی لیوان را آب گازدار یا سودا بریزید (اگر سودا در دسترس نبود ضرورتی به استفاده از آن نیست). می‌تواند لیوان‌های موکتل خود را با برش‌های لیمو و توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مرنگ ایتالیایی
قبلی
طرز تهیه مرنگ ایتالیایی
نوشیدنی تابستانی
بعدی
موکتل سیب و هلو

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.