5 0
طرز تهیه کیک اسفناج

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شما:

یا می توانید این آدرس را کپی کرده و به اشتراک بگذارید

مواد لازم

وانیل 1 قاشق چایخوری
شکر 1 پیمانه
پوره اسفناج ¾ پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
آرد سفید 2 پیمانه
آب لیموترش تازه 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ 3 عدد

طرز تهیه کیک اسفناج

Spinach cake

ویژگی:
  • سبزیجات
  • زمان آماده سازی : 60 دقیقه
  • برای 4 نفر
  • متوسط

دستور پخت

 

کیک اسفناج از جذاب‌ترین انواع کیک‌هایی است که تا بحال پخته و یا میل کرده‌اید. یکی از ویژگی‌های این کیک علاوه بر ارزش غذایی خوب آن، این است که اگر کودکانی تمایل به خوردن اسفناج نداشته باشند، با این کیک سبز رنگ می‌توانید آنان را شگفت زده و مشتاق به خوردن این گیاه ارزشمند کنید. اسفناج یک گیاه سودمند و حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین E، ویتامین C، بتاکارون، روی و سلنیوم است که همگی آنان از آنتی اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشارخون بالا است. قطعا نمی‌توان از طبخ این کیک اسفناج با رنگ سبز جذابش گذشت.

 
(Visited 3,311 times, 2 visits today)
بیشتر بخوانید :  طرز تهیه قطاب یزدی

مراحل

1
انجام شده

مرحله اول :

برای تهیه پوره اسفناج برگ‌های اسفناج را به خوبی بشوئید. سپس آن‌ها را درون آب جوش ریخته تا به مدت ده دقیقه بپزد و نرم شود. بعد از آن اسفناج‌ها را درون مخلوط کن (میکسر) بریزید تا کاملا له و یکدست شود. همچنین می‌توانید برگ‌های تازه اسفناج را بدون پختن و به همراه کمی ماست شیرین درون مخلوط کن ریخته تا پوره اسفناج بدست آورید.

2
انجام شده

مرحله دوم :

تخم مرغ‌ها را به همراه شکر با همزن خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و حالت کرمی پیدا کند. وانیل را نیز به این مواد بیافزائید. سپس روغن، آب لیموترش تازه و پوره اسفناج را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شود. در ظرفی جداگانه آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید و چند بار الک کنید. مواد خشک را به مایه اسفناج آهسته آهسته اضافه کنید تا تمام مواد کیک اسفناج کاملا یکدست شوند.

3
انجام شده

مرحله سوم :

قالب مناسبی را انتخاب کرده و مایه کیک را درون قالب بریزید. کیک را درون فر 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه بگذارید تا بپزید. بعد از این زمان اگر از پخت کامل کیک اطمینان حاصل کردید، آن را بیرون آورده و اجازه دهید سرد شود و سپس میل نمائید.

4
انجام شده

نکات :

فر را از قبل در دمای 170 درجه سانتی‌گراد گرم نمائید.
قالب کیک را باید کمی چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید.
بعد از مرحله اول از زیاد هم زدن مایه کیک پرهیز کنید.
برای درست کردن پوره اسفناج راه‌های مختلفی وجود دارد، می‌توانید بعد از پخت اسفناج‌ها و هنگام مخلوط کردن به آن کره یا آب‌لیمو نیز اضافه کنید.

سردبیر

سردبیر

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بورانی نازخاتون
قبلی
طرز تهیه بورانی نازخاتون
سالاد کیپرز
بعدی
سالاد کیپرز ایتالیایی

2 Comments پنهان کردن نظرات

به نظر خیلی کیک خوشمزه ای میاد!
میشه برای پف بیشتر، سفیده رو جدا زد و آخر با مواد فولد کرد؟ به جای دو قاشق بکینگ پودر یک قاشق ریخت؟

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.